اخبار تکنولوژی 8

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 8

معرفی تکنولوژی

جستجوی کلمات کلیدی

حال که با چگونگی نمایش تارنما در نتایج جستجو آشنا شده اید، وقت آن است که مشخص کنید کدام کلمات کلیدی برای قصد گذاری در محتوای وب سایتتان پسندیده بوده و چگونه آن محتوا را به شکلی تبدیل کنیم که هم کاربران و هم موتورهای جستجو را خوشنود کند.


جستجوی کلمات کلیدی وابسته به فهم بهتر بازار قصد و چگونه جستجو کردن کاربران برای یافتن محتوا، خدمات و محصولات شماست. فرایند جستجوی کلمات کلیدی به شما داده هایی می دهد که می توانید به سوالات پایین پاسخ دهید:


کاربران به جستجوی چه عبارتی می پردازند؟

چه شمار کاربر به جستجوی یک عبارت می پردازند؟

فرمت اطلاعات مد نظر کاربران در جستجوی هر عبارت چیست؟

در این قسمت شما با ابزارهای و راهکارهایی آشنا خواهید شد که با آنها می توانید به سوالات فوق استجابت دهید. همچنین تاکتیک هایی در جهت دوری از گزینش های بد کلمات و همینطور ساخت محتواهای قدرتمند یاد خواهید گرفت. پس از آنکه شما با کلمات کلیدی جستجو شونده توسط کاربران آگاه می شوید، شکل جدید از دنیای سئو برایتان بارز می شود.


دسترسی سریع:


جستجوی کلمات کلیدی (Keyword Research) چیست؟

چرا پیدا کردن واژه ها کلیدی مهم است؟

قبل از نخست جستجوی واژه ها کلیدی، شروع به پرسش کنید

کاربران چه عبارتی را جستجو می کنند؟

تنوع ایجاد کنید

کلمات کلیدی چقدر جستجو می شوند؟

سوالات در سئو زر محسوب می شوند

ایجاد برنامه با تعداد جستجوها

کدام فرمت با بیچارگی کاربران اغلب هم راستاست؟

هر چند وقت یک بار دست به یافتن کلمات کلیدی جدید بزنیم؟

ایجاد صفحات فرود برای کلمات کلیدی

ابزارهای ارزیابی ارزش واژه ها کلیدی

جستجوی واژه ها کلیدی (Keyword Research) چیست؟

جستجوی کلمات کلیدی یکتا از اصلی ترین کارهای سئو است که دربرگیرنده یافتن واژه ها و عباراتیست که کاربران در موتورهای جستجو وارد می کنند و هدف از آن تلاش برای کشف کلماتیست که با تولید محتوا در ارتباط با آن بتوان رتبه نکوداشتن کسب کرد. یافتن واژه ها کلیدی به بازاریابان کمک می کند تا درک بهتری از مقدار بیچارگی به یک واژه کلیدی مشخص، پیدا کنند و میزان رقابت در آن را بسنجند و سختی شغل در رسیدن به صفحه نخست گوگل را فهم کنند.


جستجوی واژه ها کلیدی صرفا شامل آگاهی از تعداد جستجو های یک کلمه در موتورهای جستجو نیست و در این فرآیند ما با مکانیسم برگزیدن واژه ها کلیدی توسط کاربران آشنا می شویم. همچنین پیدا کردن کلمات کلیدی پر طرفدار، تقدیر اعظم سئو محسوب نمی شود و صرفا جزئی از بازاریابی درونمایه می باشد. انگیزه این فرمایش هم اینست که پیدا کردن واژه ها کلیدی محبوب، به شما ایده های جدید در ارتباط با نگارش پست بعدی تارنگار سایت می دهد و شما را با خواسته های جدید کاربران آشنا می کند.


در نهایت با یافتن واژه ها کلیدی که کاربران در موتورهای جستجو وارد می کنند و استفاده از این اطلاعات در فرآوری محتوای هدفدار، موجب جذب ترافیک درست به سایت می شود. این گونه شدامد کیفیت بالاتری داشته و نرخ تبدیل آن اغلب است.


چرا پیدا کردن واژه ها کلیدی مهم است؟

پیدا کردن واژه ها کلیدی مایه فهمیدن واژه ها باره جستجوی کاربران می شود و این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است. در بسیاری از موارد تماشا می شود که وبمسترها از کلمات کلیدی متفاوتی نسبت به کلمات باره جستجوی کاربران در محصولات یا خدمات خویش به پیشه می برند. این گونه وبسیات ها به علت انتخاب اشتباه کلمات کلیدی شانسی برای کامیابی نخواهند داشت.


بهینه سازی سایت و صفحات آن در کلماتی که کاربران از آنها بهره‌گیری نمی کنند، هوده ای نخواهد داشت. داشتن یک استراتژی درست در جستجوی واژه ها کلیدی موجب می شود شما با کلمات و عبارات مورد عقیده کاربران آشنا شده و صفحات خود را در ان کلمات سئو و بهینه سازی کنید.


قبل از ابتدا جستجوی واژه ها کلیدی، شروع به پرسش کنید

قبل از اینکه شروع به بهینه سازی و رشد یک سوداگری کنید بایستی از خویش بپرسید که این سوداگری چیست، مشتریانشان چه کسانی هستند و اهداف آنها چیست.


بسیاری از کسان این تقسیم حیاتی از پیشه را کناره می گذارند، چرا که جستجوی واژه ها کلیدی موعد زیادی می طلبد. اما چرا وقتی می دانید که کاربرانتان به تعقیب چه موضوعات اصلی هستند، مفتوح هم بایست برای این کار وقت بگذارید؟


پاسخ اینست که آنچه شما قصد کسب رتبه در آن دارید با آنچه که مخاطبینتان به جستجوی آن میپرداند به صورت مفصل ای با یگدیگر متفاوت است. تمرکز بر روی واژه ها کلیدی که کاربران به جستجوی آنها می پردازند به جای واژه ها کلیدی فرضی خودتان، مایه ایحاد کارزار موفق تری می شود.


در اینجا به بیان مثالی می پردازیم. شرکت بستنی سازی شانی که تولید کننده بستی های طبیعی بدون گلوتن است درباره سئو چیزهایی شنیده و علاقه مند به دیده شدن وب سایت خود در نتایج ارگانیک جستجوست. شما برای کمک به آنها بایستی پیش درآمد در مورد مشتریانشان اطلاعاتی کسب کنید. برای رسیدن به این قصد شدنی است پرسش های زیر را مطرح کنید.


کاربران به تعقیب جستجوی چه گونه بستنی یا دسرهایی هستند؟

چه کسانی این عبارت را جستجو می کنند؟

کاربران چه زمانی اقدام به جستجوی این عبارت می کنند؟

آیا جستجوی این عبارت در فصول مختلف کم و زیاد می شود؟


چه تعداد از کاربران موتورهای جستجو این عبارت را جستجو می کنند؟

آنها از چه کلماتی بهره‌گیری می کنند؟


آنها چه سوالاتی را می پرسند؟


آیا بیشتر این کاربران از موبایل هایشان برای جستجو استفاده می کنند؟


چرا کاربران به پیگیری بستنی هستند؟

آیا این کسان صرفا به پیگیری یک بستنی سالم هستند، یا اینکه صرفا شیرین بودن بستنی رضایت آنها را جلب می کند؟


مشتریان قصد در چه مکان هایی زندگی می کنند؟

در نهایت چگونه می توان بهترین محتوا را در ارتباط با بستنی برای کاربران فراهم نمود و به پرسش های آنها در این باره استجابت داد؟ پاسخ به این پرسش ها پیش نیازی برای جستجوی واژه ها کلیدی و تولید محتوای بهتر است.


کاربران چه عبارتی را جستجو می کنند؟

مطمئنا شما روشی برای توصیف خدمات و محصولاتتان دارید، اما مخاطبینتان چگونه برای یافتن این خدمات و محصولات دست به جستجو می زنند؟ استجابت به این سوال گامی زیاد مهم در فرایند جستجوی واژه ها کلیدیست.


یافتن کلمات کلیدی

مطمئنا شما در ابتدای شغل چند کلمه کلیدی را در ذهن خویش دارید. این ها احتمالا اسم خدمات، محصولات یا موضوعاتی هستند که وب سایت شما شامل آنها می شود. اینها واژه ها کلیدی بی اندازه ای برای آغاز کار محسوب می شوند، بعد از همین جا شروع می کنیم. شما میتوانید این واژه ها کلیدی را در ابزارهای جستجوی واژه ها کلیدی پیمان داده و کلمات کلیدی مشابهی را به اتفاق با شمار جستجوی آنها مشاهده کنید. ما در تقدیر بعدی به طور عمیق تری به سوژه شمار جستجو ها خواهیم پرداخت، اما این پارامتر در مرحله جستجو به شما کمک می کند تا از کلمات کلیدی محبوب و پر پیرو در بین جستجو کنندگان آگاه شوید.


پس از وارد کردن کلمات کلیدی اولیه در این ادوات با لیستی از واژه ها کلیدی و پرسش های رایج کاربران مستحضر می شوید که احتمالا در نگاه اول به آنها پروا نکرده بودید. چه بسا اصلا نمی دانستید که کاربران چنین چیزهایی را نیز جستجو می کنند.


به عنوان مثال گلفروشی که متخصص گل آرایی عروسیست را در نظر بگیرید. با جستجوی دسته گل و عروسی در ابزارهای پیدا کردن واژه ها کلیدی احتمالا با کلمات کلیدی محبوب پایین روبرو می شوید:


دسته گل عروس

گلفروشی عروس

گل عروسی

در فرایند جستجوی کلمات کلیدی احتمالا متوجه خواهید شد که شمار جستجوی این عبارات با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. در بسیاری از مواقع هدف گذاری بر روی واژه ها کلیدی ناچیز جستجو تر مزایایی بیشتری نسبت به واژه ها کلیدی پر جستجو تر دارد. مهمترین برتری آن هستی چشم وهمچشمی کمتر در این واژه ها کلیدی کم جستجو است.


توجه به هر دو گونه واژه ها کلیدی مختصر رقابت و پر چشم وهمچشمی در تارنما مهم است. از این جهت اخطار از میزان تعداد جستجو ها می تواند به شما در اولویت بندی کلمات کلیدی و برگزیدن بهترین ها کمک شایانی کند.


تنوع برپایی کنید

دقت داشته باشید که تنها صفحه اصلی سایت نیست که از جستجوی واژه ها کلیدی رتبه کسب می کند. به راستی کلیه صفحات سایت در این امر نقش دارند. شاید برندهای بزرگ درصد زیادی از ترافیکشان، صفحه اصلی باشد، ولی این مسئله در مورد بیشتر وب سایت ها وارونه است. در واقع بیشتر تارنما ها از طریق صفحات داخلی خود شدامد کسب می کنند. بنابراین زیاد مهم است که در ایجاد صفحات سایت تنوع به خرج دیتا و هر یک را با توحه به یک یا چند واژه کلیدی مانند بهینه سازی نمایید.


کلمات کلیدی چقدر جستجو می شوند؟

یافتن تعداد جستجوها

هرچه تعداد جستجوهای یک کلمخه کلیدی اغلب باشد، معمولا دربایستن به فعالیت اکثریت برای کسب رتبه در آن است. این مسئله یکتا از عوامل مهم کارایی گذار بر روی سختی کلمه کلیدی به آمار می رود. برندهای کبیر معمولا ده رتبه نخست نتایج جستجو را در واژه ها کلیدی مشکل اشغال کرده اند. بنابراین اگر شما نیز به تعقیب کسب رتبه در همان واژه ها کلیدی بروید، با فرض کار و جنبش همیشگی و صحیح، شاید سالها بایستی منتظر بمانید لغایت کوشش های شما نتیجه دهد.


به طور معمول هر چقدر شمار جستجوهای یک واژه کلیدی اغلب باشد، آن واژه رقابتی تر بوده و احتیاج به تلاش زیادی برای کامیابی در کسب رتبه در نتایج جستجوست. اگرچه ممکن است ترافیک کمی از این طریق به دست آید، اما شما همواره در پیش درآمد به تعقیب کلمات کلیدی راحت تر بروید. در بسیاری از مواقع کسب رتبه در واژه ها کلیدی که کمتر جستجو شده، ولی بر روی نکته خاصی دست گذاشته اند، امتیازات بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت. در سئو به این عبارت، کلمات کلیدی بلند (long-tail) گفته می شود.


درک مفهوم واژه ها کلیدی بلند

آیا کسب رتبه در واژه کلیدی "کفش" نتیجه ای بی اندازه محسوب می شود؟


مطمئنا کسب رتبه در واژه کلیدی که ماهانه 50000 بار جستجو می شود، دستاوردی شگفت انگیز است. ولی نکته در اینجاست که در جستجوی این واژه ها کلیدی کلی غالبا کاربران هدف مشخصی را دنبال نمی کنند. فلذا شدنی است که با جستجوی این گونه کلمات به سایت شما وارد شده، ولی محتوای تارنما شما با دربایستن آنها مطابقت نداشته باشد.


به مثال ذیل دقت کنید:


 جستجوی عبارتن پیتزا در گوگل

آیا کاربران به دنبال ارزش غذایی پیتزا هستند؟ میخواهند یک پیتزا سفارش دهند؟ به تعقیب رستورانی برای بردن خانواده خود به آنجا هستند؟ گوگل پذیرش دقیق این سوال را نمی داند. هدف گذاری واژه پیتزا، با توجه به گونه کسب و کار شما یک ریسک محسوب میشود.


 بخش people also search for

یا جستجوی پیتزا، گوگل حتی تصور می کند چه بسا شما دنبال پنیر پیتزا هستید. جالب است که این انگار خیلی هم دور از ذهن نیست.


 نمایش پنیر در جستجوی واژه پیتزا

آیا به دنبال رستورانی برای خوردن پیتزا هستید؟ گزینه Discover more Places این امکان را برای شما فراهم می کند.


تقریبا 75% مابقی جستجوها مختص کلمات کلیدی با درازا میانه یا بلند است.


هیچ وقت این کلمات کلیدی با محبوبیت کمتر را نادیده نگیرید. کلمات کلیدی بلند با تعداد جستجوی کم، اغلب دارای نرخ تبدیل بیشتری هستند. چرا که کاربران جستجو کننده این نوع کلمات کلیدی، حائز منظور مشخصی از جستجو می باشند. به عنوان نمونه کاربر جستجو کننده کلمه "کفش" به بردباری بسیار صرفا به دنبال چرخیدن در وب است. ار طرف دیگر کاربر جستجو کننده عبارت "کفش ورزشی زنانه مخصوص دویدن"، به شایستن فراوان حاضر خرید کردن است.


سوالات در سئو زر محسوب می شوند

پرسش های کاربران در گستره کسب و کار خویش را یافته و به آنها در صفحات مختلف پاسخ دهید. این گونه، ترافیک ارگانیک زیادی را به سمت تارنما خویش هدایت خواهید کرد.


ایجاد برنامه با تعداد جستجوها

حال که با واژه ها کلیدی مرتبط و تعداد جستجوهای آنها مطلع شده اید، می توانید با نگاه به رقبا و تغییرات جستجو در فصل ها و فضا ها گوناگون برنامه ریزی بهتری نمایید.


انتخاب کلمات کلیدی با پروا به چگونگی رقبا

بعد از سپریدن فرایند جستجوی واژه ها کلیدی احتمالا با ازدحام از آنها رو به رو هستید. ولی از کدامیک بایستی آغاز کنید؟ یک ایده خوب در این شرایط انتخاب واژه ها کلیدی نسبتا پر جستجوییست که رقبایتان در آن فعالیتی نداشته اند. در حالت وارونه می توانید واژه ها کلیدی که رقبا در آنها رتبه کسب کرده اند را شناسایی و آنها را به نخستینگی های زیر تر منتقل کنید. این راهکار به شما کمک می کند تا از موقعیت هایی که رقبا به آن توجهی نکرده اند، نهایت بهره را ببرید.


انتخاب واژه ها کلیدی با توجه به فصول مختلف

آگاهی از کلمات کلیدی که با پروا به آمدن فصلی جدید به اتفاقاً محبوب می شوند نیز می تواند مزایای زیادی برای تقسیم درونمایه به همراه داشته باشد. به عنوان نمونه با پروا به اینکه خرید ابزارها شنا در ابتدای تابستان اوج می گیرد، شما می توانید از ماه ها قبل بر روی این مسئله برنامه ریزی کرده تا در آغاز فصل تابستان رتبه نکویی در این کلمه کلیدی و واژه ها پیوسته داشته باشید.


انتخاب کلمات کلیدی با توجه به فضا ها

شما می توایند واژه ها کلیدی خود را بر روی یک شهر، استان یا مملکت به خصوص متمرکز کنید. برای دسترسی به اطلاعات دقیقتر در این مورد میتوانید از آلت گوگل ترندز کمک گرفته و محبوبیت کلمات کلیدی باره نظرتان را در فضا های مختلف ارزیابی کنید. سپریدن تحقیقاتی در این مقوله می تواند به پیوسته تر شدن آن درونمایه با دربایستن کاربران منظور شما کمک کند. به عنوان نمونه ممکن است که در این تحقیقات متوجه شوید که به تاکسی تلفنی ها در مناطق شمالی ایران آژانس گفته می شود، بدین شکل برای مخاطبین هدف شمالی خود بهتر است که از واژه آژانس کاربرد کنید.

سختی کلمه کلیدی را ارزیابی کنید

کدام فرمت با احتیاج کاربران اغلب هم راستاست؟

در تقدیر دوم این راهنما با امکانات نتایج جستجو آشنا شدیم. فرمت نمایش داده شوند در گوگل به ازای یک کلمه کلیدی، می تواند پرتو ای برای فرمت مورد علاقه کاربران از جستجوی آن عبارت باشد. با اینکه گونه ها جستجو ها به چند مورد ختم نمی شود، اما قصد داریم که نگاه  نزدیک  تری به مهمترین آنها داشته باشیم.


جستجو با قصد کسب اطلاعات: کاربر نیازمند اطلاعات است، همانند نام یک برند یا ارتفاع برج میلاد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد