اخبار تکنولوژی 8

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 8

معرفی تکنولوژی

محتوای بازاریابی شبکه های اجتماعی باید چگونه باشد؟

شبکه های اجتماعی امروزه جزء جدایی ناپذیر حیات همه ما شده اند. از این رو، بازاریابی شبکه های اجتماعی موضوعی است که هر سوداگری دیجیتالی باید در جریان دیجیتال مارکتینگ به آن توجه کند.



همانطور که در نوشتار "نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی دیجیتال" گفتیم، امروزه با اشاعه دیجیتال و اینترنت، توجه اکثر کمپانی های کبیر کامپیوتری و اینترنتی به ارائه خدمات شبکه های اجتماعی، رسانه های گروهی، پورتال های وب و... جلب شده است. برنامه نویسان وب و اپلیکیشن، این ایام بسیاری از خرج و انرژی خویش را صرف تاسیس و تاسیس شبکه های اجتماعی کرده اند.

تعدد و ویژگی های گوناگون شبکه های اجتماعی باعث شده که هر کسی با پروا به علایق، نیازها، سلایق و... به یک یا چند شبکه اجتماعی علاقه مند باشد و در این شبکه های اجتماعی فعالیت کنند. پهنه و جذابیت های هر یک از این شبکه های اجتماعی باعث شده که ملت با هر سن و سال، جنسیت، نژاد، عقاید و... حتی برای پر کردن اوقات فراغت دست به دامان این شبکه های اجتماعی شوند و محبوبیت و مقبولیت هر یک از این شبکه های اجتماعی به نوبه خود سبب شده است که کسب و کارها و برندهای گوناگون در هر زمینه ای برای بازاریابی، تبلیغات، شناختن خویش به مخاطبان، عرصه محصولات و خدمات و... تکاپو های عظیمی را در این شبکه های اجتماعی متمرکز کنند.

تمامی این مسائل سبب می شوند که بازاریابی شبکه های اجتماعی نیازمند یک راهبرد و نقشه عازم باشد که این امر جز با مشورت با مشاوران کارشناس پهنه بازاریابی دیجیتال ممکن نیست.

متخصصان گستره دیجیتال مارکتینگ در "امپریال" با تکیه بر تجربه و نزاکت خود، حاضر اند لغایت کسب و کارهای کوچک و بزرگ را در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی یاری رساند.

ما در این نوشتار هدف داریم که استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی را رسیدگی نماییم تا کسب و کارها مختصری درباره این شیوه از بازاریابی بدانند. با ادامه این مقاله جذاب با ما باشید.


 


مزیت بازاریابی شبکه های اجتماعی

ویژگی پدیدار و چشمگیر شبکه های اجتماعی، مجانی بودن و ارزان بودن بازاریابی در این رسانه های دسته جمعی است. فعالیت های بازاریابی در شبکه های اجتماعی قطعا احد از بی ضررترین روش های بازاریابی برای هر کسب و کاری است.

مزیت سایر بازاریابی شبکه های اجتماعی، کل گیر بودن این رسانه های جمعی است. طبق واپسین نظرسنجی ها، امروزه هر فرد در پنج شبکه‌ اجتماعی عضویت دارد و یومیه نزدیک ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه از سررسید خودش را صرف چک کردن پست های شبکه های اجتماعی می کند!

موضوع دیگر بالا بودن نرخ استفاده در بین جوانان 16 لغایت 25 سنه است. فلذا برندهایی که بازار هدفشان، جوانان و نوجوانان است، حتما باید نگاه ویژه ای به بازاریابی شبکه های اجتماعی داشته باشند. در ضمن این آمار اثر می دهد که بعدها نه چندان دور، با پروا به رشد سنی این جامعه آماری، شبکه های اجتماعی و بازاریابی در این شبکه ها، زیاد مهم تر از حال خواهد شد.


 


محتوای بازاریابی شبکه های اجتماعی

در مقاله پیش از لزوم و چرایی بازاریابی شبکه های اجتماعی کلام گفتیم و نتایج این نوع از دیجیتال مارکتینگ را برشمردیم. اینک موضوع اصلی محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی یا رسانه های دسته جمعی است؛ یعنی در واقع چه گونه محتوایی با چه معیارها و استانداردهایی می تواند بیشترین کارایی را در بازاریابی شبکه های اجتماعی داشته باشد.

محتوای بازاریابی شبکه های اجتماعی باید در آغاز به گونه ای باشد که برند کسب و کار شما را به بیننده بشناساند. در واقع آشنا تشکیل مخاطب با برند باید در نخستینگی محتوای بازاریابی شبکه های اجتماعی برند شما باشد.

در ثانی، محتوای بازاریابی شبکه های اجتماعی باید به نوع ای جذاب و خلاق باشد که باعث افزایش بازدید و ترافیک تارنما سوداگری شما شود. موضوعی که می تواند به سئوی سایت شما هم کمک کند. همچنین با انجام یک سری از اقدامات در شبکه های اجتماعی نیز می توانید مایه بهبود سئوی سایت کسب و کارتان شوید که بدست کارشناسان این حوزه صورت می گیرد.



ویژگی های محتوای بازاریابی شبکه های اجتماعی

1- فقط به فکر فروش محصول یا ارائه خدمت نباشید

هم از لحاظ روانشناسی و هم بر اساس نظرسنجی های سپریدن شده، کسب و کارهایی که صرفا در محتوای بازاریابی شبکه های اجتماعی خود، از محصول یا خدمت برند خود صحبت می کنند، نتیجه عکس خواهند گرفت.



2- جذابیت در نوشتار و عکس

شما در شبکه های اجتماعی اصولا یک عکس یا ویدئو دارید با یک روشنگری نوشتاری، از این رو، برگزیدن عکس جذاب و ویدئوی دیدنی به به اتفاق یک متن ریزبین و جامع، می تواند موجب شکل گیری یک محتوای بازاریابی خوب شود.



3- استفاده از هشتگ

هشتگ ها می توانند محتوای شما را در بین محتواهای هم جستار قرار دهند. استفاده به جا و مناسب از هشتگ ها قطعا به شما کمک خواهند کرد.

ویژگی یک محتوا خوب برای شبکه های اجتماعی


4- به کارگیری لینک مقالات وب سایت

شما در برخی از شبکه های اجتماعی امکان گذاشتن لینک دارید. این سوژه فرصت مناسبی برای این سوژه است که کاربر را به صفحات وب سایتتان هدایت کنید و مایه شفا سئوی سایتتان شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد