سئوی کلاه سفید یا White-Hat Seo به نوعی از استراتژی بهینه سازی سایت اشاره دارد که توسط گوگل تعیین شده. تمام کاری که شما در این طریق اتمام میدهید این است که بهترین نتیجه را برای کاربران خویش فراهم کنید.
اما اگر هدف شما کسب جایگاه در نتایج جستجو است، از هدفی که گوگل برای کاربرانش گزینش کرده دور شده اید. اما اگر درست مشابه گوگل، رضایت کاربر و نیازهای او را نخستینگی پیشه خویش پیمان دهید، سریع تر به نتیجه میرسید.
شما در این روند یاد میگیرید که آموزش تولید درونمایه فقط باید در راستای نیاز کاربر باشد.
در واقع سئو کلاه سفید زمانی رخداد میافتد که منظور شما با منظور گوگل یکی میشود
سئو محتوا، اخ خوب سئو کلاه سفید
با اینکه تولید درونمایه برای کاربران منظور اول و فرجام گوگل است، اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که الگوریتم های گوگل هنوز هم ربات هستند و برای درک محتوای شما به سررسید نیاز دارند.
شما میتوانید با رعایت اصول سئو در نوشتار نویسی، نشانه محتوای خویش را افزایش دهید و سریع تر گوگل را در جریان منظور خیرخواهانه خویش بگذارید.
در سئو کلاه سفید، شما اقدامات ذیل را اتمام میدهید:
با توجه به قوانین راهنمای گوگل Google Webmaster Guidelines سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه میکنید
سایت خود را برای کاربران بهینه میکنید، نه موتورهای جستجو.
محتوایی تولید میکنید که بر رفع احتیاج کاربر تاکید دارد
اما یک سوال مهم:
از کجا بفهمید که گوگل برای پژوهنده کردن قصد خویش از چه روش ها و معیارهایی کاربرد میکند؟
با مراجعه به بخشGoogle Webmaster Guidelines میتوانید بسیاری از طریق های بهبود جایگاهی که گوگل خودش به آن ها ایمان دارد را تماشا کنید.
در این بخش ما تمام توصیه های گوگل را با تجربه های عملی خویش ترکیب کردیم الی بتوانید به شیوه موثرتری به این هدف مشترک برسید
آموزش تکنیک های سئو کلاه سفید به روشی اصولی
در این سلسله مقالات منظور داریم مفاهیم کلیدی سئو کلاه سفید را در مدت زمان اختصار به این طیف وسیع از مخاطبان آموزش دهیم.
این آموزشها مناسب چه کسانی خواهد بود؟
کسانی که در ابتدای یادگیری سئو هستند و قصد دارند به یک کارآزموده سئو تبدیل شوند
مدیران؛ در مرحله گردهمآوری و ساخت یک تیم حرفهای سئو
مشتریان سئو؛ در یافتن متخصصان و نظارت بر شغل آنان
اعضای تازه وارد تیمهای سئو
توسعهدهندگان وب
6 مرحله حیاتی برای پیاده کردن طریق های White Hat Seo
اگر بخواهیم رنگ سفید سئو را به تکنیک های کاربردی تقسیم کنیم، به چند باره میرسیم:
استراتژی سئو: شما در نتایج جستجو چه هدفی دارید و میخواهید چطور و به چه طریق هایی به منظور خود برسید؟
تحقیق، آنالیز و برگزیدن واژه ها کلیدی هدف: هنوز هم به کارگیری کلیدواژه ها در سئو استعمال دارد ولی سخت اینجاست که این فرآیند به نما ساده را از کجا شروع کنیم و به کجا برسیم؟
تولید درونمایه برای کاربر: در نهایت گوگل از ما محتوای خوب و ارزشمند میخواهد. اما یک محتوای خوب و ارزشمند دقیقاً چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
اگر بخواهیم کلمات «خوب» و «ارزشمند» را به یک سری راهنمای عملی و کاربردی تبدیل نماییم به چه چیزی میرسیم؟
سئو داخلی: چه اتفاقی میافتد وقتی کاربر وارد سایت شما میشود؟ آیا به خاطر لینک سازی درونی غیراصولی و ساختار تباه سردرگم میشود و سایت را خلاص میکند یا اینکه اینقدر از ساختار داخلی سایت شما خوشش میاید که بستن سایت را کار سختی میداند؟
سئو تکنیکال: لغایت حال که دیدید ماشینی بدون موتور و اجزای درونی آن به جنبش درآید؟ سایت شما هم یک سری اعضای حیاتی دارد که حسابی به توجه شما احتیاج دارد. واقعاً چقدر به تغذیه و سلامت این ارگان های حیاتی سایت خود پروا میکنید؟
لینک سازی خارجی: وقتی چند سایت به شما لینک دهد، گوگل راحت تر میتواند به سایت شما اعتماد کند، اما آیا هر روشی از اعتماد سازی میتواند به اعتماد گوگل منجر شود؟
توجه داشته باشید که آنچه ما در این مقالات و بهخصوص در مراحل ابتدایی خواهیم گفت نکاتی بسیار پایهای در سئو بوده و لازم است تا گام به گام تمامی این نکات را همراه ما بازبینی کنید.
اگر جزو هریک از دستههایی که اسم بردیم پیمان دارید بدون شک این مجموعه به شما در درک صحیح از سئو و بکارگیری آن به روش کلاه سفید کمک خواهد کرد.