کاربردی برای افزایش فروش اشاره می کنیم. بدیهی است اجرای ریزبین و کل جانبهء این نکات، بهره قابل توجهی در رشد، رونق و بالندگی سوداگری شما خواهد داشت.
با مشتریان پیشین خود که نسبت به آنها شناخت دارید و توانسته اید اطمینان نسبی آنها را جلب کنید، به چهره تلفنی یا حضوری در تماس باشید و علاوه بر اینکه برای برطرف نمودن نقاط ناتوانی و کمی و کاستی های گذشته تلاش می کنید، سعی کنید اطمینان آنها را بیش از پیش جلب و صمیمیت دوطرفه بین خودتان و آنها را تقویت کنید.
همواره ابزارهای تبلیغاتی خود را از لحاظ کارآیی و بازدهی ارزیابی کنید و مواردی را که نتیجه دسته نیستند حذف کنید و از جانب دیگر، ابزارهای کارآمد و مؤثر را به روز رسانی و تقویت کنید. به کارگیری ابزارهای نتیجه بخش، برابر است با صرفه جویی در سرمایه ها و رشد درآمد و سودآوری.
برای مشتریان تان تخفیف ویژه ی مدت دار و اندک در نظر بگیرید. سعی کنید با به کارگیری تخفیف ها و پیشنهادات گیرا، آنها را به خرید بیشتر ترغیب کنید. برای مشتریانی که خرید بالاتری انجام می دهند، امتیازات اخص ای در نظر بگیرید.
به بازارهای کنونی تان بسنده نکنید. هر روز در مورد بازارها و مشتریان جدید تحقیق و آنها را شناسایی کنید. با به کارگیری ابزارهای پسندیده و کاربردی، محصولاتتان را به آنها شناسایی و به خرید قطعی ترغیب شان کنید.
به عملکرد روزمره و یکنواخت تیم فروش تان قانع نباشید. وضعیت بازار، هر لحظه در حال تغییر و دگرگونی است. پیشنهاد میکنیم تیم فروشتان را با این دگرگونی ها همسو و منسجم کنید. برای این منظور بهتر است هفته ای یک لغایت دو جلسه با تیم فروش تان دیدار داشته باشید و ابعاد گوناگون دگرگونی ها بازار و اقداماتی که باید در این جهت سپریدن دهید تجزیه و تحلیل کنید.
اگر مشتری هایتان کمتر می شوند یا خرید اقلیت سپریدن می دهند، این یک زنگ خطر برای شماست! باید هرچه زودتر نسبت به عیب یابیِ محصولات یا پروسه فروش تان اقدام کنید و نقاط ضعف و اشکالات آن را برطرف کنید. آسان انگاری در این زمینه، به از دست دادن بخش عمده ای از مشتریان تان و برآیند اینکه افت شدید هوده و درآمد کسب و کارتان منجر خواهد شد.
بدون شناخت از نیازها و علایق مشتریان تان، نه در عرصهء بازاریابی و نه در عرصهء تبلیغات، راه به جایی نخواهید برد. ارتباطات خویش را با مشتریان تان گسترش دهید و استقامت عذر میخواهم و با شناخت بیشتر از آنها و نیازهایشان، امکان فروش و سود بالاتر را فراهم کنید.
همواره پروا داشته باشید که سرمایه گذاری با خرج کردن متفاوت است. برای دستیابی به سود بیشتر، سنجیده و چیره دست سرمایه گذاری کنید و با معرفی خرج های بی نتیجه، آنها را حذف یا در جهت سودآوریِ بیشتر هدایت کنید.
بدون فراگیری روش های امروزین تبلیغاتی که متناسب با نوع فرآورده و کسب و کار شما باشند، دست به تبلیغات نزنید! تبلیغات، بدون بکارگیری راهکارهای پیشه ای، محکوم به شکست خواهد بود.
اطلاعات مشتریان احتمالی و مشتریان بالقوهء خود را به چهره یک بانک اطلاعاتی منظم و سازماندهی شده درآورید و برای جذب و ترغیب هر یک به خرید قطعی، برنامه ای دقیق و هدفمند طراحی کنید. عملکرد پراکنده و سنجیده، سوددهی چندانی برایتان نخواهد داشت.
فرمول پرداخت حقوق و پورسانت تیم فروش تان را بر بنیاد شرایط فروش به روز کنید الی تیم فروشتان انگیزهء اکثریت برای فروش بالاتر پیدا کند. در صورتی که با تیم فروش تان هماهنگ باشید، در بلندمدت، فروش سودآورتری را تجربه خواهید کرد.
برای هر روز، هر هفته و هر ماه از پروسه فروش تان منظور مشخصی را تعیین و آن را با عدد بطور ریزبین مشخص کنید و تمام تمهیدات و مقدمات لازم را برای تحقق این اهداف بسنجید و فراهم کنید. فروش هدفمند، فروشی سرشار از هوده و راندمان خواهد بود.
خودتان و گروه تان را همواره از لحاظ نزاکت نوینِ فروش و به ویژه روانشناسی فروش به روز کنید و به ابزارهای مختلف فروش چیره دست مجهز کنید.
اگر میخواهید تیم فروش تان به بازدهی و کارایی باره نظرتان تقریبا تر شوند، دغدغه های مالیِ آنها را برطرف کنید و به شکلی برنامه ریزی کنید که آنها با حوصله و به بعید از استرس و در شرایط مطلوب بتوانند فروش داشته باشند.
شما تنها نیستید! بسیاری از رقیبان شما کوشش دارند با به کارگیری نقاط ضعفی که شما به آنها بی توجه هستید، گوی سبقت را از شما بربایند. رقیبان خویش را بشناسید! با نقاط قوت و ناتوانی خودتان هم روبرو شوید، آنها را بپذیرید و در جهت تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعفِ خود بکوشید. در مقابل، با شناسایی نقاط ضعف هم آورد میتوانید بهتر از همش از نقاط قوت خویش برای پیروزی و کامیابی استفاده کنید.
حتماً برای کارمندان فروش، کارشناسان فروش، مدیران فروش و تمام کارکنانی که به هر نحو در فرآیند فروش نقش دارند، پرداختِ بیشتر به چهره پِلکانی را در نظر بگیرید. به آنها بطور ریزبین بگویید که در مقابلِ چه مقدار فروش، چه مقدار درآمد خواهند داشت. در مورد اعداد و ارقام حجمِ فروش و میزانِ درآمد، به تیم فروش تان بطور شفاف اطلاع رسانی کنید. این اقدامات در بلندمدت میتوانند نقش تعیین کننده ای در درمان عملکرد پرسنل و افزایش فروش داشته باشد.
علم بازاریابی و فروش |
مراقب باشید خودتان و تیم فروشتان درگیر مسائل حاشیه ای نشوید! تمرکز روی اهدافی که برای فروشتان ترسیم و تعیین کرده اید، رمز موفقیت شما در دستیابی به سود احسن و ایده آل است.
با به کارگیری هدایا و اشانتیون های دلگرمی کننده و جذاب، انگیزهء خرید بیشتر را در مشتریان کنونی تان ایجاد کنید. البته مراقب باشید که این روش، جایگزین کیفیت محصولاتتان نشود، زیرا محصولات بی کیفیت، حتی با بهترین جوایز و اشانتیون ها هم فروش قابل توجهی نخواهند داشت.
چنانچه مدت هاست از طریق ها و تکنیک های فروش کهنه کاربرد میکنید و از حجم فروشتان خوشنود نیستید، هرچه زودتر شیوه های منسوخ و ناکارآمد را معرفی کنید و کناره بگذارید و طریق های بنیادی و پسندیده با چگونگی بازار را جایگزین کنید.
در دسترس باشید! یکتا از اشتباهات بسیاری از مدیران فروش این است که انگاشت میکنند باید نادر و دور از دسترس باشند الی نزد مشتری ارزش و اعتبار کسب کنند. برعکس! مشتریان نیاز به تأمین کننده ای دارند که در دسترس بوده و در وقت و موقعیت مناسب بتواند نیازهای آنها را تأمین کند و محصولاتش را در کمینه سررسید ممکن با بهترین کیفیت در اختیارشان قرار دهد.
کار مشتری را گذرگاه بیندازید! موانع تو سازمانی مانند کاغذبازی و به اصطلاح دوره چرخاندنِ مشتریان، نتیجه ای جز دل زدگی و شکل گیری افکار منفی و بدبینانه در ذهن مشتری و بی اعتماد شدن او ندارد. امروزه، موفق کسی است که بهتر، سریع تر و مؤثرتر از سایرین خدمات رسانی کند.